Jaka pasta polerska do ręcznego polerowania?
z dnia

Regularne polerowanie lakieru samochodowego to zabieg niezbędny, by pojazd pięknie się prezentował każdego dnia. Z pewnością warto je zlecić fachowcom posiadającym stosowny do tego sprzęt. Czasem jednak nie ma takiej możliwości, a karoseria wymaga renowacji i konserwacji. Wówczas można podjąć się polerowania ręcznego z użyciem pasty polerskiej.
Wybór pasty polerskiej do lakieru
Przede wszystkim warto pamiętać, że polerując samochód samodzielnie, szczególnie po raz pierwszy, najlepiej nie stosować pasty polerskiej agresywnej. Można bowiem swoją niewiedzą i brakiem praktyki zniszczyć całą karoserię. Wówczas koszty jej renowacji będą jeszcze droższe, a cała praca minie się z celem.
Jaka pasta polerska do lakieru będzie najlepsza? Optymalnym wyborem będzie zakup produktu o średniej lub nawet niskiej ścieralności. Średniościerna z powodzeniem pokryje mniejsze rysy i uszkodzenia, natomiast trudno będzie nią zniszczyć lakier. Jest to więc bezpieczne rozwiązanie dla osób polerujących samochód bez doświadczenia.
Z kolei pasty wykończeniowe doskonale sprawdzą się do nałożenia finalnej warstwy na karoserię. Taka mieszanka do samochodu nada najlepszy błysk i dobrze zakonserwuje lakier. Należy jednocześnie pamiętać, że nie służy pokrywaniu widocznych rys, dlatego nadaje się zwykle tylko do prac kosmetycznych.
Pastę polerską do ręcznego polerowania należy obowiązkowo zakupić w sprawdzonym sklepie ekemichal.pl. Tylko wtedy można mieć pewność, że produkt jest wysokiej jakości i sprosta oczekiwaniom. Ponadto pasta była przechowywana według zaleceń producenta i nie straciła na swoich właściwościach.
Pozostałe akcesoria do polerowania ręcznego pastą polerską
Poza pastą polerską konieczne jest nabycie gąbki, zwanej też padem. Wybór nie może być przypadkowy. Pad należy dopasować przede wszystkim do rodzaju pasty, jaka będzie służyła do polerowania karoserii. Gąbki te mają różną twardość, kształt i rozmiary – zależnie od potrzeb.
W przypadku stosowania pasty polerskiej o średniej ścieralności należy wybrać tzw. pad polishingowy, czyli służący głównie do polerowania. Doskonale nadaje się do etapu pokrywania średnich i mniejszych rys. Pomaga też odpowiednio zmatowić karoserię, by była dobrze przygotowana do nabłyszczania. Średnia gąbka polerska powinna być dobrana w wersji uniwersalnej lub półmiękkiej.
Pady polerskie można też dopasować wielkościowo, by dobrze pokryć pastą zarówno otwartą powierzchnię, jak i miejsca trudniej dostępne, przykładowo okolice klamek. To znacznie usprawni pracę – polerowanie będzie szybsze, dokładniejsze i bardziej efektowne. W miarę możliwości warto mieć kilka rodzajów gąbek polerskich, ponieważ w przypadku regularnego polerowania ręcznego, takie akcesoria są bardzo przydatne.
Do ręcznego polerowania pastą polerską należy też zakupić uchwyt polerski, na którym zostanie zamocowana gąbka. Posiadając wszystkie niezbędne akcesoria i właściwie dobraną pastę polerską, można już przejść do odnawiania zniszczonej karoserii.
Jak ręcznie wypolerować samochód?
Aby przejść do faktycznego polerowania, warto najpierw zapewnić sobie optymalne warunki do pracy. Najlepiej, by pomieszczenie było jasne i na tyle przestrzenne, by pozwalało na swobodne ruchy w trakcie polerowania. Ponadto powinno się też utrzymywać temperaturę wynoszącą ok. 15 st. Celsjusza – wówczas bowiem pasta najlepiej wniknie w lakier.
Należy mieć świadomość, że polerowanie ręczne pastą polerską to proces dość długi i pracochłonny. Przed przystąpieniem do czynności, pojazd trzeba dokładnie umyć, by pozbyć się wszelkiego brudu czy kurzu. Pominięcie tego etapu spowoduje, że dalsze prace będą nieefektywne, a pojazd zostanie polerowany drobinkami zanieczyszczeń.
Całą karoserię należy też dokładnie osuszyć. Następnie trzeba zabezpieczyć wszelkie elementy pojazdu, które nie są pokryte lakierem, jak zderzaki, części chromowane czy reflektory. Dopiero po dopełnieniu tych wszystkich czynności, można przystąpić do prac polerskich. Odpowiedzialne podejście do polerowania ręcznego pastą polerską z pewnością pozwoli na uzyskanie niemal idealnie lśniącej karoserii.